Μαθησιακές δυσκολίες: Μάθε πώς να τις αντιμετωπίσεις

Print

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

Οι εκπαιδευτικοί καλό θα είναι:

  • να δίνουν οδηγίες προσωπικά στο μαθητή και να μην αρκούνται στις γενικές οδηγίες προς την τάξη,
  • να αποφεύγουν τη χρήση κόκκινου ή έντονου χρώματος κατά τη διόρθωση,
  • να παραδίδουν τα θεωρητικά μαθήματα με τη βοήθεια σχεδιαγράμματος,
  • να του δίνουν λίγες εργασίες και μάλιστα μικρής έκτασης, και
  • να χρησιμοποιούν διαφοροποιημένα κριτήρια αξιολόγησης αντί για τα συνήθη ογκώδη διαγωνίσματα.

Με τη σειρά τους οι γονείς μπορούν:

  • να διαμορφώσουν κατάλληλα το χώρο μελέτης ώστε να μην αποσπάται εύκολα η προσοχή του,
  • να προσφέρουν διακριτική βοήθεια, όταν διαπιστώνουν ότι δυσκολεύεται το παιδί,
  • να αναρτούν σε εμφανές μέρος στο δωμάτιο τα σημαντικότερα σημεία του μαθήματος, και
  • να του επιτρέπουν να κάνει μικρά και συχνά διαλείμματα.

Όσον αφορά την ανάγνωση ο εκπαιδευτικός καλό είναι:

  • να επιλέγει κείμενα που άπτονται των ενδιαφερόντων του μαθητή και δεν υπερβαίνουν σημαντικά τις αναγνωστικές του δεξιότητες, και
  • να δημιουργεί σχεδιαγράμματα με βάση τη δομή του κειμένου προκειμένου να βοηθήσει το μαθητή στην πρόσληψη και κατανόησή του.

Οι γονείς, παράλληλα, θα βοηθήσουν:

  • αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία να δημιουργήσουν ηχητική βιβλιοθήκη με τα κείμενα που θα ασχοληθεί το παιδί τους.

Όσον αφορά τη γραφή ο εκπαιδευτικός καλό είναι:

  • να δίνει την ευκαιρία στο μαθητή να χρησιμοποιεί μολύβι, αν το επιθυμεί, για να μπορεί να διορθώνει ευκολότερα τα λάθη του,
  • να του δίνει περισσότερο χρόνο για ολοκλήρωση των εργασιών, και
  • να αποφεύγει την ανάθεση μεγάλου όγκου γραπτών εργασιών,

Στο σπίτι, οι γονείς προκειμένου να βοηθήσουν το παιδί τους οφείλουν:

  • να του δίνουν ευκαιρία για αυτοδιόρθωση και να μην παρεμβαίνουν προσωπικά,
  • να κατανοήσουν ότι η αδιάκοπη και συνεχής αντιγραφή κειμένων όχι μόνο δε βοηθά αλλά και προδιαθέτει αρνητικά το παιδί προς τη γραφή,
  • το πιο σημαντικό είναι, να μην το τιμωρούν για τη δυσανάγνωστη γραφή του, αλλά να επιβραβεύουν κάθε προσπάθεια για αναγνώσιμη γραφή και να το ενθαρρύνουν να συνεχίσει.
  • Πηγή: Φ. Παπαναστασίου